June 22, 2008

Kah kah kah kah cerita lawak dan .....

Lawak Malam Pertama Malam Terindah

Sang suami yang baru menikah merasa hairan melihat tingkah laku istrinya, yang pada malam pertama membuka jendela dan menatap ke langit melihat bintang-bintang.Dengan jengkel suaminya berkata..."Ada apa gerangan kau menatap langit di malam pertama kita ini?" Jawab sang istri,"Menurut ibu saya, malam ini akan menjadi malam terindah selama hidup saya. Jadi saya tak akan melewatkan sedetik pun keindahan malam ini, aku akan menatapnya sampai pagi."

Lawak Suami Isteri

Sepasang suami isteri telah berselisih faham dan tidakbertegur sapa. Pada suatu malam si suami telah menulis satu nota..." KEJUTKAN SAYA PUKUL 6.30 PAGI "...dan meletakkan nota itu di sisi isterinya yang sedang tidur. Keesokan harinya sisuami terjaga dari tidur dan mendapati jam di dinding telah menunjukkan pukul 8.00 pagi. Didapati di sisinya terdapat satu nota bertulis..." BANG, BANGUN BANG..... SUDAH PUKUL 6.30 PAGI "

Lawak Mlam Pengantin

Majlis pernikahan dah selesai tetamu sudah balik si ayah mengelamun sendiri. Di kamar pengantin kedua mempelai asyik membelek hadiah-hadiah si ayah pasang telinga mendengar perbualan. Kedua pengantin sedang membelek sepasang kasut hadiah dari tetamu yang datang. " Nak cuba pakai malam ni , bang." pengantin perempuan bersuara berdebar dada si ayah mendengarnya. " Boleh saja biar abang masukkan?" Pengantin lelaki menyarung kasut di kaki isterinya. "Tak muat bang, sempit oh sakitnya." Ternyata kasut bukan saisnya. "Kalau Tak muat nak buat camana?" Pengantin lelaki gundah suaranya. " Sapu air liur???" Si ayah bersuara Ketawa pengantin berjela-jela. Ternyata si ayah silap sangka.


Kencing masam - lawak orang Kelantan

Pada suatu hari di Hospital Kota Bharu...Seorang lelaki berusia lingkungan 70-an sedang menunggu untukmendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang lelaki mudajuga dengan tujuan yang sama.Lelaki muda menyapa" Pok cik ni sakit gapo?""Kecing manih. Lamo doh."Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masukseorang pesakit yang tidak sedarkan diri. Pak cik tua tersebut bertanyaorang muda di sebelahnya,"Tu bakpo pulok?""Kecemase""Oohh rupanya kecing mase lebih teruk dari kecing manih."


muntah-muntah

Suatu hari di negara Eropah diadakan satu pertandinganan iaitu menahan bau di dalam sebuah bilik kecil yang didalamnya dimasukkan 10 ekor kambing.Peserta pertama dari Amerika..Baru 3 minit dia sudah keluar sambil muntah-muntah.Peserta kedua dari Jepun..Baru 10 minit dia sudah pengsan.Peserta ketiga dari Afrika,Baru 30 minit dia terus keluar dan muntah-muntah.Terakhir peserta dari Bangladesh...Baru 1 minit... 10 kambing itu keluar dan muntah-muntah.


Kisah Janda

Seorang pemuda yang menunggang motosikal dalam perjalanan pulang ke rumahnya singgah di sebuah rumah kerana hujan turun dengan lebatnya pada malam itu. Itulah sahaja satu-satunya rumah yang terdapat di tepi jalanraya yang sunyi itu.Rumah tersebut dimiliki oleh seorang janda muda yang tinggal bersendirian. Janda tersebut mempelawa pemuda itu bermalam di rumahnya. Pemuda itu pun ditempatkan di sebuah bilik yang mempunyai katil yang besar. Selang beberapa minit, pintu biliknya diketuk dan janda tersebut masuk." Mahukah saudara ditemani ? " soal janda tersebut dengan nada yang manja." Kalau ada yang sudi, apa salahnya ! " balas pemuda itu dengan hati yang melonjak-lonjak." Baguslah , " kata janda itu pula." Di luar sana ada seorang lagi pemuda yang hendak tumpang bermalam di sini. Jadi, dia bolehlah tidur bersama saudara.....

huhu terberanak

Sorang pompuan tu... TERberanak dalam lif. Punyalah dia malu... melalak dan tak mau keluar lif... Datang doktor cuba pujuklah pompuan ni... nak bawa ke hostipal."Marilah keluar amoi, saya bawak peligi hostipal". "Tak maulah doktor, saya malu"Kemudian kata doktor tu... "Apa nak dimalukan, tahun lepas saya ada kes lagi terukpunya malu.... TERberanak dalam longkang lagi!!!"Tetiba, lagi kuat amoi tu lalak.... Doktor tercegang dan tanya kenapa nangis lagi kuat.Kata amoi tu... "Orang tu sayalah jugak!!!!".....

No comments: